Rabu, 20 Mac 2013

Mimpi X jadi realiti


Nasyd naib johan. Aku x tau sama ada itu rexeki atau ujian. Tp secara opstimisnya itu da rexeki budak2 tu. tp pada aku itu satu ujian buat kami guru2 yang berlatih. Kami mau nombor 1, sedangkan budak2 ni nampaknya berpuas hati dengan nombor dua mereka. ah, tiada yang lain daripada nombor satu untuk hidung membau aroma domino pizza yang diorg nak, okay…hehe. Setakat ni aku tak piker lagi apa gift aku nak bagi ats kemenanggan nombor dua mereka. selama ni aku hanya berjanji termasuk bernazar untuk nombor satu je. Nampak beno konfidennye aku..huhu..last2, tersasar.

Sepintas lalu apa berlaku tadi, suppose giliran 10 tp skip punya skip dapat jadi kelima. Ok la tu  xla penat menunggu. Yg datang 11 kumpulan je. Tahun ni aku dapati daripada ketiga2 tahun yang aku ikuti, semuanya hebat2. Masing2 ada kekuata tersendiri. Ketua jemaah hakm pon kata pesembahana overall kali ini ada peningkatan kualiti. Itu aku akui hingga membuatkan persaingan untuk johan tu sengit la. Aku pon tadi d bawah dok menghakimi persembahan2 perserta. Dr pemerhatian aku cantik je terususun kedudukan. Daripada 11 tu ada 5 persaingan yg aku lihat ada potensi untuk menag sebagai johan , naib johan n ketiga. Tp entah bagaimana, yang johan benar, tepat pada ramalana aku iaitu skdabb dengan markah 90%, yang kedua skts 89% dan ketiga sk salak 81%. aku

Daripada marakah2 itu, aku lihat betapa sengitnya antara skdabb dengan skts. satu je beza. Mesti pening kepada jemaah hakim. Aku rasa seri kot. Tp mgkin diorg rasa kekuatan lebih ada pada dabb, maka markah samada di tambah pada skdabb atau dikurangkan pada skts. wallahu a’lam. Mmg rasa kecewe la cam tu. mungkin x berapa ralat kalu markah jauh beza. Tp beza satu mata membuatkan timbul syak, mgkin x pada kami dr skts, tp pada rakan2 guru pembimbing skola lain. tp daripa analisa aku masa diorg beraksi pon mmg skdabb pon bagus. Sanpaikan aku sendiri meramalkan skts nombor 3 je berada di bawah sk salak. Namun terbalik. Yg tepat yg johan je. So, aku x perlu kecewa sangat pon, rasanya itulah keputusan yang adil kemungkinannya untuk kami.

Yang pasti, skts ni menang sorak. Masa zaidiq start je memalu conganye, mata2 audien terus focus ke depan. Mmg sedap. Sampai masa aku kat bawah beberapa guru2 skola lain turut terpana apathlagi budak2..hehe..ada la skola lain yg ambil gambar mreka ni. Bab sorak2 ni, aku tengok seroja ni mmg ada nama, gah n mantap. Namun bukan rezeki kami menang. Xpe la. Tatkala shahril kol kak fiza, die sebut yg skts kalah sebab pa sistem yg x smooth sampai part solo yg best x berapa jelas.  Dan aku lihat pa sistemnye x berapa best sampaikan ada guru2 skola lain suruh aku adjuz mic diorg kat depan tu sebab sayang suara ada tp mic prob. Aku kat rumah ni pon tadi tgok balik video mmg ada slack pon. Erm..tp secara peribadi faktor kekalahan kami adalah lagu tema x berpadang pasir. Kalu bab masa mmg terlebih satu minit, skola yg johan n kebanyak skola lain pon telebih jugak. So untuk tahun depan, kami kene perah otak n idea gubah lagu irama padang pasir lagi la..yg tadi punya x berapa padang pasir berbanding tahun lepas2 lepas punya xde Nampak padang pasirnya pon, tp masa2 tu mujur ada nombor gak.

So apapun keputusan yang diperolehi itu selain nombor satu, mulai esok kehidupan aku n kawan2 pembimbing lain da berjalan seperti biasa. Kak su je akan terus bz dgn pelbagai petandingan n persembahan. Aku plak banyak bende nk buat. Novel aku x siap2 ..hurm..tesis? allahu akbar, harap DrNO dapat luangkan masa jumpa aku esok. In sya Allah. Dan sekarang, aku juz perlu lupakan kekecewaan tadi yg mengalahkan kekeceewaan budak2 tu. teruskan rutin sbb banyak lagi bnde yg harus aku komitmen. Malas nk fikir lagi kalu johan apa jadi. Yg pasti bila johan aku n kak fiza punya keje2 lain untuk sebulan mendatang akan terbengkalai jugak..hehe…wallahu a’lam.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan