Jumaat, 15 Februari 2013

Review Kak Fauzidah Yang Jadi CC

da lama x wat review pasal kengkawan...review kak tipah rasanya cam x buat lagi...erm..nnt2 la. skrg nk review pasal kak fauzidah. review2 org ni biasanya aku tulis bila org2 tu nk pindah. ye la..masa org da xde la mula la nak kenang jasa2 baik...masa ada xde lak nk sebut2..huhu..\

alkisahnya kak fauzidah dapat naik pangkat jd CC mcm kak teh sbg ketua kerani tu ke SKBC. waa..aku rasa SKBC tu begitu dekat dgn warga SKTS. mana taknya, even bukit changgang tu jauh skit n luar dareah sepang, ia mcm dekat sgt. pertamanya ada segelintir guru2 skts ni datang dari sana, aku la salah sorangnya. org len mcm kak wana, kak zai n kak soraya termasukla ex-gb cikgu misnon...kire bukit changgang tu x la asing dr pendengaran org2 seroja ni. pastu ada plak kawan2 dr skts ni yg ada berkhidmta d sana iaitu kak faridah sulaiman yg naik pngkat jugak jd gpk. skrang kak fauzidah plak ke sana menambah koleksi org seroja yg dr sana. n ade juga k rekod kalangan murid skts ni yg b4 ni skola bukit changgang n pindah plak ke sini. daripada rentetan itu menariknya kak faridah sulaiman telah bertemu kembali dengan mak aku yg sama2 diorg ngajar dri SRKTE kepong. n ada sorg anak murid aku plak kata mak aku ex-cikgu die masa kat sana. kirenye pertembungan2 tu mmbuatkan hubungan seroja-bukit changgang x la janggal sgt.

eh, apa plak citer psal bukit changgang lebeh2 ni. erm..seperkenalan aku dgn kak fauzidah slama 6 tahun since 2008 die mmg baik, x pernah nk bad mood. org tanya die jawab, ada masalah die leh guide terutamanya pasal kewangan la.

pengalaman aku sendiri, ada program nk buat rujuk hal bajet kat die, die explen habis sampai paham. mgkin sbab die kene explen terang2 supaya kerje die jadi senang. tp ok la, atleast aku n guru2 len dapat ilmu baru. 

dan yang paling best, kak fauzidah scara sukarela bantu aku bagi bahan untuk assignment pengursan kewangan sekola yg aku belajar kat ukm tu. bagus giler..banyak buku2 bekaitan die bg aku pinjam. ada yg x paham die explen samapai aku paham...mmg paham la, mana xnya da tu bidang dia...hehe..mujur juga aku dapat A- even aku x puas hati dgn gred tu..huhu..syukur.

dan skrang, aku ada banyak bende pasal bajet2 program nk setel, tp die plak da xde. sume da pas pada kak teh. moga2 pengganti die nnt bagus n komited macam die. dan dgn komitmen n dedikasi die gak la aku rasa skola aku sering xde masalah hal kewangan dgn audit sampai dapat title n sijil audit tak berteguran. hebat..hebat...hebatnya seroja adalah kerana ada org2 macam kak fauzidah ni la..hehen termasukla murid2 n guru2 yg hebat.

tp dalam pada dedikasinya tu ada gak aku dgr isu x berapa best pasal die mmbabitkan kewangan skola...aku malas nk tulis sini, kang org baca timbullah fitnah. tp masa aku dgr tu aku mcm pervaya x percaya je. xkan la die cam tu. tp lama2 aku pcaya, die bukan org mcm tu, even nampak mgkin kelalaian die, tp pokoknya die da buat sehabis baik tugasnya. tinggal faktor2 luar yg mnjadikan kes tu wujud.

apapun kak fauz, good luck la anda even d mana berada. kalu saya kol nk tnya pape jgn lak do ignore..huhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan