Ahad, 10 Februari 2013

REVIEW DRAFT E7 FOR THE FINAL DRAFT

Aku tak tahu lah, kenapa sejak dua menjak ni aku prefer update pasal pengajian aku kat blog ni, sedangkan aku ada blog2 lain yang boleh dipublishkan. tak pe la. mgkin sbb pengajian aku ni bakitan dgn kerjaya aku, so xpe la.

n dalam bulan 1 n 2 ni, aku mmg penat sangat dengan tesis. satu beban yg terpikul kat bahu mmbuatkan semua keje2 lain aku wat macam x rela je bila teringatkan tesis ni. tp x bermakna keje2 lain tu x setel, cume mgkin kurang spenuh hati. mggu lepas ada aku apply cuti sehari semata2 nk slesaikan tesis, tp x jadi cuti gara2 keje kat skola ada yg lebih pntg aku kene buat. lagi2 memikirkan kelas2 pemulihan aku yg baru nk start setelah banyak cuti n transisi mereka yg tahun 1.

so bebicara pasal tesis, sehingga hari ni aku rasa da 90% keyakinan ku ia diterima. lg 10% begantung pada komne sv aku nnt. mintak2 la x banyak komen. sbagai muhasabah sblum nk submit ni aku statekanla beberapa nota untuk panduan aku.

pertamanya pasal flow viva..aku mmg tgh confuz viva tu bila ditentukan selepas hantar borang kuning. oleh sbb tu aku tnya la beberapa sumber yg dapat bantu aku..antaranya yg ini la..


yg atas ni aku tnya mmber grup yahoo siswazah fpend. yg bawah ni aku tnya mmber yg sama sv tp da lepas dulu da.. mmg beguna skit la info2 ni pada aku.



yg keduanya, skrg aku statekan apa yg aku rasa kureng kat draf yang ke 7 aku ni...


BAB 1:
-        Pernyataan masalah. Aku harap masalah da dijelaskan n Nampak apa yg jd masalahnya tu.
-        KKK aku yg masih ada kelonggaran terutama pada gambarrajah. Aku xtau nk lukis camana lagi.
-        Objektif aku yg ke 3 x silap, nak cari faktor mana yg utama. Harap explanation aku da jelas kot.
-        Definisi operasional..aku harap da ok la..tp aku akan baca tesis2 lain mengenainya terutamnya nk bezakan definisi istilah dan definisi operasional.

BAB 2:
-        Teori2 n model2 berkaitan. Aku masih tgh cari model2 n teori2 yg sesuai nak masukkan. Keywordnya bekiatna kerja sampingan n komitmen. Tp sbenarnya aku x paham sgt teori n model nk masukkan ni berapa banyak. N dalam masa sama kajian aku ni x berapa banyak model n teorinya…
-        Kajian2 lepas dalam Negara. Mmg aku jumpa 1 pon pasal guru bekrja sampingan. Kalu penjawat awam pon ada jumpa dalam kalangan tentera tp org um yg wat..xleh nk donlod sedangkan u lain leh je donlod. Takpe la.. kalu da betul2 sanagt perlu aku carik jalan dapatkannya.

BAB 3:
-        Persampelan da ok kot..da jelas camana aku plilih sampel. Harap xde la diarguekan lagi..
-        Pembinaan instrument. Aku x sure valid ke x coz kebanyakan item aku bikin sndiri. Ikut kepala sndiri. Rujuk org lain punye pon bukan sebijik sangat. Harap xde masalah.

BAB 4:
-        Olahan data. Aku rasa da betul da sume termauk la yg korelasi tu..harap2 ok la..mati akal da aku..banyak kali da aku refer shahril. Sampai naik malu aku…huhu..
BAB 5:
-        Findings aku x berapa nk disokong oleh kajian2 lalu terutamnya pada aspek penglibatan guru. Harap sebnarnya da ok.

KESIMPULANNYA semua ni aku harap ok. Kalu ada pembetulan dr. dapat la buatkan aku..tunjuk nk buat camana n x payah la push2 aku sgt. N dalam masa back up gak aku…pliz la Ya Allah…
Rabu ni aku nekad nak hantar gak ke pigen hole dr. insya Allah die baca cepat n pembetulan x banyak n x membebankan aku yg sedia banyak bende nk buat lagi sebelum hantar ke fak. InsyaAllah..

LAA HAWLA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan