Jumaat, 15 November 2013

Di Akhir Persekolahan

ALhamdulillah...berakhir sudah sesi persekolahan. Memang huru hara jugalah seminggu dua ni. Xde sapa kat sekolah tu yang x bizi. Semuanya bizi. Lagi2 bizi dgn kursus sana sini. Semalam majlis anugerah kecemerlangan dilihat sbagai kemuncak segala kebizian sebelum perkara2 lain yg dibizikan tamat satu persatu sehingga ke hujung tahun. Banyak bende tak setel, tapi bila dah cuti ni, mmg aman skit la nak buat kerja2 yang lebeh bergenre pengkeranian.

Termasuklah aku, hari last skola ni la aku start kusus semula. Ikut hati malas sanagt2. Kat kepala ni macam2 hal nak fikir. Kalau boleh semua kerja2 skola aku nk siap2kan cepat n xnak fikir lagi selepas minggu pertama cuti. tp aku ksus ni sampai ahad n sambung isnin sampai rabu. seronok2 jugak, tp jd x seronok kerana memikirkan kerta trtunggak. belum lg tesis aku yg da semiinggu x bukak. Allah... Lagi2 dummy buku aku x siap2 lagi. mana taknya, aku kene melukis, aku x pandai lukis dengan cantik. sebab tu r x siap2 lg. kantoi betullah.

Ikutkan aku nk je review hari2 terakhir skola ni, tp xde masa aku nk tulis panjang2. Overall, smalam MAK2013 tugas aku buat buku program sangat2 mencabar minda. Sebenarnya bukan aku x biasa, dalam 6 tahun aku d skts, 4x aku buku program dgn dua kali jd leader. So, bukan perkara asing tensen2 sbb buku program. Ikutkan ada bende2 slack berlaku n x memuaskan, tp ada indvdu yg memihak n defend aku n kawan2 seangkatan...hehe...lege.

Pastu pasal elaporan. Ikutkan xlah tensen sangat. Mana taknya bukan aku yg incharge 2 tahun kebelakangan ni. Tapi tahun depan, aku diminta jadi. Allah...aku x nak. sangat2 x nak. Memang tensen sebanrnya. Tapi apakandaya, ramai yg menaruh harap n kepercayaan. Tengok lah nnt, kalu ada peluang aku tolak2 lagi. X sanggup aku bebankan diri. 

Pasal unit kantin. Ermm..segala2 laporan tlh aku hantar. Kire da tutup buku la, melainkan kalau bos mau aku fikir advance perangan kantin untuk tahun depan. Gayanya aku lagi incharge kantin. AKu ok je. Tapi x tahanna, gara2 perkhidmatan kantin, aku yg kene bahananya. Malah ia jd pencetus untuk aku jd bahan kejian. Entahla. Sabar je la. InsyaAllah ramai individu yg dibelakang aku, tp x nak menonjol diri.

Allahu Rabbi....tolonglah aku........................tolonglah..............................tolong............... moga cuti sekolah ni sangat2 aku manfaatkan. Aku leh relax, n enjoy tanpa sakit2 jiwa dgn hal skola. Pliz. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan