Jumaat, 26 Julai 2013

Review Pemantauan Musolla.

Kejap je da nak masuk 18 Ramadhan. Cepat benar masa berlalu. Kerana cepatnya masa berlalu tu la terasa banyak kerja macam x sempat2 nk buat. Walhal aku rasa da urus masa sebaik2nya. Juz bila aku apply crk, kadang2 aku rasa ralat nk cuti sebab bimbang kalu2 makin banyak keje tertangguh n tak terberes2. Allah.... 

Menyebut cuti, minggu depan aku da kansel crk yg aku apply 2 bulan lalu. Masa tu Cikgu Roslee masih ada lagi. Aku apply 3 hari terus sampaikan ramai tnya aku nak kemana, apakehalnya, sakit ke? Ishk, ni concern ke bzbdy? hehe..aku harap itu tanda prihatin kawan2. Adala sebabnya, berkaitan study je pon. Tapi Rabu lepas aku dapat info dr fak yg turn aku ptgahan ogos, maka aku pospon la cuti tu...Ok la kot, minggu ni ada iftar skola, ada la kot hikmahnya.

Minggu lepas yang semalam2 ni, musolla baru dipantau. Memang bz jugak la sepanjang dari Isnin sampai ke Rabu tu. Aku, Kak Ida minta lengkapkan fail musolla n papan kenyataan. Seharusnya dia ada s/u under dia, pilih je dalam kalangan ajk2 bawahnya. Tapi xpela, dalam keadaan macam tu masing2 harus berperanan lebih2 kalu da tau camana nak setelkan. Aku sama Kak Sar n Kak Nor, nak arahkan macam2 kat diorg rasa cam x patut. Tapi mujur diorg ok. 

So, bila pemantau datang, Kak Ida, Shahril, Kak Komar, Kak Sarwana n aku. Ikutkan memang berdebar la b4 pemantau datang, tp sebab da penat menunggu kedatangan mereka, kami jadi relax. Bila datang jam 12 tgahri tu, aku rasa xde rasa pape. Aku tgok pemantau tu x la macam bersungguh sangat. juz tgok gitu2 je. Dalam pada tu ada jugak yg sorg tu komen habis pasal fail. Habis Shahril n Kak Komar argue pasal satu program yg melbatkan die. Da tu masa dia tnya mana sijil penetuan kiblat, aku pandang Kak Komar, Kak Komar pandang aku, last2 baru aku teringat, sijil tu mmg ada pada aku! huhu... Mana x lupa, dulu aku incharge 2010 musolla tgh renovate, so terus lupa la nk tayang pamer kat dinding musolla. Pastu masa ditanya ada website, aku dgn bsungguh konon2nya buka la tab. Aku sangka ada line, tp x dapat la plak. Kelakar plak, tahun lepas masa nk tunjuk, bateri laptop habis tibe2, kali ni nak tunjuk, line pulak xda. haha...Mujur Shahril cepat bertindak gunakan fon die yg tentu2nya ada plan internet sndiri. Selamat. Apapun aku harap dapat la menang. Melalui Shahril, pemantau tu kata seroja ada harapan. InsyaAllah.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan