Rabu, 15 Disember 2010

Tapisan Keselamatanku

aku sebenarnye mggu lepas bengang skit dengan puan kerani kat sekola tu. ni gara2 pasal borang tapisan keselamatan aku la. tp sekarang aku da cool n seolah2 aku da lupekanla..tp x bermakna aku redha dan pasrah. sebab tapisan keselamatan tu amat penting buat aku.

tapisan keselamatan ni sebanrnye adalah menjadi syarat kepada sah jawatan bagi PPPS..pada yg PPPLD x wajib n x kene. so aku ni selepas habis maktab bertukar la status sebagai seorang kakitangan kerajaan bergred 41. n dalam perkhidmatan kerajaan ni banyak tangga kene lalui sebelum diperakui sah sbg kakitangan awam kerajaan. n untuk guru tangganya agak tggi sikit sbb sektor perguruan ni ade banyak halangannya demi memastikan seseorg tu benar2 layak menjadi seorg guru. lebih2 lagi sekarag profesyen guru ni nak dinaiktaraf sebagai kerjaya profesyenel pada masa depan setelah semua guru2 kerajaan di malaysia ni memegang kelayakan ijazah sarjana muda sepenuhnya.

n aku ni plak kesnye, da hantar borang tu awal bulan 1 selepas intvw suruhanjaya perkhidmatan pendidikan. konon seolah punye kerje maka aku serahla borang tu pada kerani. pastu aku stop kejap. then pada bulan mac aku p la apply nk study ke sekolah, ppd n seterusnya jawatan. ternyata diorg x dapat keluarkan surat kebenaran belajar slagi mana aku x sah jawatan lagi. maka aku pon tggu penuh harap la aku ni d sahkan jawatan yg mana kelulusan tapisan ni adalah bende pentg harus ada untuk sah.

aku pk sbb da submit bulan 1 maka bulan 12 ni aku nk follow up. konon2 lg beberapa mnggu tu leh la die setelkan cepat ke..tp sebelum nk follow up tu aku kene la dapatkan surat iringan dari sekolah, x leh la nk terjah membabi buta je. last2 aku p skola mintak surat tu...dan....aku terkejut sungguh bila baca surat tu. masakan tidak, tarikh kat surat tu adalah bulan mei. nampaknye masa aku p apply sambung belajar tu borang aku x dihantar lg ke putrajaya la ek. ceh!

n rupe2nye borang aku tu d hantar sekaligus bermsa aborang2 kawan2 aku yg lebih lambat intvw dari aku. meant kerani tu saje je tggu sampai kawan aku yg last intrvw tu hantar borang baru la borang2 kami tu dihantar skali. ceh! wat penat je aku berkejar2 isi borang intrvw awal2..kalu mcm tu nampak sgt la nnt kami sah pada tarikh yg sama sdangkan aku yg hantar dulu.benci tol!

skrg no point la aku nk ke putrajaya tu. baru je tu. mesti x dilayan aku. aku bukan apa. tapisan tu mmg leceh..lama nk tggu. aku ni da la spesel kes punye..sapa2 yg penah p luar negara mg leceh.sbb kerajaan nk siasat sampai lubang cacing perjalanan hidup kakitagannya..kot2 ade jenayah ke..ade kes ke ade ape ke yg menggugat kesejahteraan negara.

pada yg belajar kat luar negara mostly kengkwan yg ke mesir, madinah dan jordan mmg la kene. berbanding yg belajar kat sini kire ok la snang. pada yg pernah melancong luar negara pon d soal slidik berapa lama n apa tujuan. tp aku ni lg la..belajar tu mmg la kat sini..tp melncong tu mana nk sorok..lagi2 aku nk lahir kat barat lak..sure ade sikit curiganya..mcm kezen2 aku yg study kat jerman n usa, mmg suspicious habis la sbb dtg dari malaysia..tp aku pon yg dtg dari sana sure sama dicurigai..siap tney berapa lama kat sana..sdangkan aku yg dtg sini...ishk..

ya Tuhan..aku harap borang aku tu ok la..xpayah la ketat n leceh2 sgt..amende la...tolong la percaya..nama aku ni ade mim-ha-mim-dal jugak...pliz la ya Tuhan...aku nk segerakan kelulusannya supaya mudah segala urusan berkaitan perkhidmtanku..pliz la ya ALLAH...apapun aku maafkan la puan kerani skola tu...ikutkan salah aku jugak..sape suruh x wat sndiri..erm...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan