Isnin, 13 Disember 2010

Janganlah Kami Pula

hari ni ramai btol dtg skola..sama ada mmg ade kerje diorg dtg ataupun diorg xde pape kerje dtg dgn sbb lain. tp apapun aku kire pastinye sbb nk tau berite hangat lagi hangit ttg 6 org guru yg bakal kluar atas arahan perkhidmatan..td memasing da mengadap gb..dr yg aku dngar mmg masing2 x puas hati tp nk wat camana..'kami menurut perintah' saje la....kami yg lain ni juz tunjuk simpati la...xkan la nk gelak2 kot...xpela..dlm hati memasing pon berkate2 nasib baik baik x diri sndiri..hihi...

dalam pada bercerita ttg 6 org tu, rupe2nye ada 1 nama lg yg x naik2 lg atas surat. kalu yg 6 org kuar tu 4 daripadanya opsyen bm, 1 kh n 1 pemulihan...sebaliknya ada lagi 1 opsyen jugak seorang yg terlebih jugak. dikatekan gb da hantar nama tp masih x naik2...aisey...jqaf kene jugak plak..tp stakat ni ok lagi...xde surat2nya..

sejujurnya aku harap2 sgt xde surat arahan mana2 jqaf yg berpindah..mana boleh mcm tu..aku rasa anak2 murid skts masih memerlukan khidmat kami...hihi..entah laa..

xpe la..aku nk bawak smule pertanyaan kak qamar kat aku td..antara kak fiza n kak siti mana yg ok? erm...sejujurnya jugak aku rasa soklan ni bias kalu aku jawab. ye la...mana la nk aku timbang tara mana ok mana x sbb aku tau sume yg bernama cikgu ni hebat2 orgnya...tp xpe..sbb aku ni kan sorg yg relevan lagi rasional memanjang maka aku cube untuk analisa hubungan dan perkaitan mereka antara aku dan skolah.


Cikgu
Aku
sekolah
Kamariah
Baik n harmoni..selalu berkerjasama…selalu jugak beliau meluah rasa hal2 skola..kirenye aku org kepercayaan die la..
Bagus..s/u gb dalam miting..sume org hormati dan segan dgnnya…bijak dan berkomitmen tggi..
Latifah
Tegas n berprinsip..slalu bteloransi dgn aku..slalu support ak..slalu jugak puji aku best even bende bukan ape sgt pon..
Keje bagus…tggjwab gile..org hormati die
Ardila
Ok, slalu bg tunjuk ajar..kire leh kate die ni mentor aku la bila die kasi nasihat pape…x lokek jugak share sumtg ngan aku..
Org segan ngan die sbb Nampak ade prinsip sndiri..tp bile bg keje die buat ok..tp kalu bukan tugas, die x kan wat..
Shahida
Die ni org yg memahami aku n slalu advice anytg kat aku..slalu jugak share masalah…n rasanya aku org yg paling die pcaya kot…
Slalu mengeluh n bg alasan x tahu..tp ada potensi untuk ok n slalu berminat untuk blejar sumtg ttg kerje..
Hafizah
Ok sgt2…slalu citer mcm2 kat aku..frendly la..leh citer ape saje ngan die..slalu jg die back up aku..mcm die ni s/u aku…
 Berkebolehan dan ada gaya kempimpinan lagi2 nk jd guru disiplin..
Siti nor
Slalu die mintak pendapat aku, pdahal die mmg ok n bagus..x berapa borak ngan die tp once die cakap die akan sugguh citer…
Bertanguhawab tggi..punye idea yg best2..
Firdaus
Suam2 kuku je ngan die…kalu ade hal leh kejesama mmg leh kautim hanya bila die xda org lain…x banyak ckp ngan aku…
Bagus, ketegasannya amat diharapkan..jd tulang belakang n org pentg skola..

kalu ditanye antara mereka2 ni mana yg patut keluar..erm..aku xde jawapnnya..sbb pada aku mereka2 sume ada kepentingannya dgn aku..

Cikgu
Kepentingan aku
Kamariah
Sumber isnpirasi…jd penasihat x rasmi aku untuk sebarang kerje, tugasan dan tindak tanduk aku dlm hal2 skola..
Latifah
Supporter aku…tanpa die aku rasa x yakin nk do sumtg…sbb die adalah pengkritik tetap yg aku pcayai…
Ardila
Penasihat aku dlm hal2 bekaitan perkhidmatan…kadang kala tindak tanduk die jd ikutan aku…
Shahida
Tempat adu masalah..slalu die bg nasihat…boleh cerite ape saja dgn die..termasuk rahsia..
Hafizah
Tempat aku kongsi cerita…dengar die cite wat aku gelihati…mmg kelakar die ni..slalu mentakrir apa yg aku cakapkan..
Siti nor
Slalu minta idea kat die…sbb die ade banyak pengalaman..plan2 n kerje2 die amat memudahkan org lain termasuk aku..
Firdaus
Kawan n mmber dunia akhirat aku d skts sbb sama level..n sama taraf…xde dia aku rasa mcm nk berenti keje je…sbb ade die sedikit sbanyak tugas aku x terbeban..

 so aku harap xde sape la antara mereka dan aku yg kene kick out dek gb...lagi pon gb sendiri akui kami ni ok dan xde timbulkan masalah...kononnye gb kate beliau leh mendabik dada kat gb2 skola lain sbb die bangga sume cikgu2 jqaf skola die ni hebat2 n bagus2..boleh wat kerja dan xde yg x best la..

cume sbb da terlebih sorg maka beliau pon terpkase la pilih satu nama untuk dikeluarkan...n org yg die plih adalah siti nor atas sbb die org baru...sdangkan yg terbaru adalah hafizah! die terlupa yg hafizah tu adalah jqaf..yg die ingat gpi...laaaa....i say man...

tu yg kak komar tnye aku ni antara siti n fizah mana bagus..n aku x dapat nk jawab yg mana pilihan aku..sbb x tau nk plih sapa.... aduhai...

ya ALLAH..perkenankanla doa2 aku ni..n satu lg aku berharap..agar 2 org guru baru yg bakal masuk tu adalah lelaki...pliz laa...


1 ulasan:

  1. last2 kan xde sapa yg kene kuar..malah sorg lagi rakan jqaf yg masuk..kak sarwana...die ni jqaf pi jugak menjadikan kami berenam dgn 3 org jqaf arab..ikut rasa hati terkilan pasal aku nk sgt guru laki yang masuk meramaikan guru laki d sni..tp x pela..skurg2nya bertambah mantapla jqaf skola ni..hihi..insyaALLAH..

    BalasPadam