Sabtu, 15 Mac 2014

Bengkel & wan

Sudah 3 hari berbengkel terjemahan di flamingo, ampang. Seronok dan teruja tapi hati ni selalu dalam kebimbangan. Bukan pasal aku bimbang kekantoian bila dalam kalangan mereka yang hebat, tapi aku bimbang dengan kondisi wan di rumah. Kelmarin nak pergi pon aku rasa berat hati sangat2. Semalam aku balik bermalam, tengok wan makin tak tak stabil. Wan resah, nafas wan turun naik tak konsisten. Kadang kala tenang, kadang kala laju degupan. Wan macam lelah. Malam tadi berround2 seisi rumah membaca Yaa Siin. Hari ni dengan khabar melalui wasap masing2 bergilir baca Yaa Sin. Alhamdulillah. Insya Allah kondisi wan stabillah Ya Allah. Ikut hati tadi jam 5 nak balik kejap sebelum datang malam, atau pun malam ni mintak excuz balik tapi khabar dari wasap kata x mengapa. Harap2 semuanya dalam keadaan baik, tenang dan sejahtera. Ya Allah, semoga wan dalam keadaan baik dan selamat di bawah rahmatMu. Dalam masa sama juga, bantulah aku memahami apa yang \dibengkelkan ni. Hari ni nama aku disebut dua kali oleh penceramah masa fikiranku melayang, walhal rasanya aku tgh fokus apa yang disebutnya. Argh..kantoi. Ya Allah. Dah la semuanya ni hebat2. Mostly cikgu BI diikuti Sains. Tak kurang juga yang BM n mujur ada yang PI macam aku. Semuanya sepaking habis. Aku je terkadang2 terkebil2 nak mencerna masuk ke otak. Allah. Permudahlah semua urusanku. Perkenankanlah semua harapanku. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan