Rabu, 30 Januari 2013

Kantin Jadi Keutamaan

minggu ke-5 sekolah ni kot rasanya minggu yang tersibuk setakat ni. banyak perkara yang harus ku handel n pikirkan. salah satunya pasal kantin. minggu lepas dapat surat pemberitahuan bahawa delegasi dari pejabat kesiahtan daerah nk datang buat lawatan, konon2 kerana kantin skts masuk ke kebangsaan, maka mereka nak datang melawat amik pengetahuan n pengalaman. ishk..bagus sgt ke kantin aku ni...tp x pe, org nk datang tu krienye bawa rahmat la..terima sahaja.

tp gara2 org nk lawat ni la aku jadi banyak kerje. nk lawat kantin bukan lawat smata2, da atas namanya calon kebangsaan, tentnunya mereka pandang tggi kat skts ni. so apa yg ada d kantin skrg ni rasanya lebih indah khabar dr rupe...mcm biasa je. so kak ton da bagi 'arahan' supaya aku mencantikkan taman sampai siap nk buat gazebo lagi...ishk..kak ton, rumah aku pon aku x bsemangat nk buat macam2 cam tu. pada aku apa yg ada tu dikekalkan la sbb kite masuk ke kebangsaan tu bukan sbb taman, tp sbb apa yg telah kite buat n dirakamkan oleh juri tahun lepas. 

tapi x sempat nk pkirkan yg pasal pesediaan lawatan tu, satu surat lain plak sampai. dikatekan kemgknan juri kebangsaan nk datg lagi buat pemanyauan untuk lihat realiti sebenar keadaan kantin dalam rakaman dan realiti. ishk..yg x tahannya die akan dtg dalam minggu ni menurut surat. tp by calling dr ppd n pkd, boleh jadi mggu depan. n aku hrap mggu depan la.. coz mggu ni aku x smpat nk buat apa2. org kantin pon mcm x besedia. bukan apa, diorg baru je kehilangan sorg pekerja yg berenti tetibe. ishk..mcm2 hal la plak.

so untuk psediaan kedua2 bende ni, aku td da panggil org untuk psang pagar kantin. konon2 aku nk dir start esok je atau paling x isnin da siap ada, tp die kate isnin baru nk start..alahai. tp sbb aku da xde masa nk pk sapa lagi yg ada, maka aku stuju la n harga die setelah die ukur2 sume rm650...erm..esok aku rjuuk gb n kak fauzidah sumula..tp aku harap kak lela hasyim ada org yg leh wat dalam masa sehari pada hr sabtu..

n pekara lain yg mendesak aku skrg ni juga x kurang pentingnya. untuk jumaat ni aku kene hendel nasyid,.so stiap hr peruntuka sejam aku ngadap bukda2 tu...stakat ni budak2 nasyid aku tgok x berapa ok. tp malas nk push2, juz psembahan je. tp nnt untuk mtq aku push betul2.  pastu catur plak kak zai siap suruh aku jadi abiter. ikutkan aku xde masalah n nak juga cari pengalaman, tp masanya x kene. minggu depan je. aku bimbang masa aku xde la pemantau kantin dtg..kantoi aku. 

dalam pada tu pnp aku belum ok lagi..fail kssr aku entah camana la, aku x barapa paham sgt even da banyak kali diberitahu n bertanya. tp asal aku nk buat n fokus pd hal2 pnp je ada je bende sampingan yg kene wat dulu. ujibakat mtq aku pon buat. even org lain x buat, tp atas smnagt nk menang, aku buat jugak. erm..ya Allah..bantu lah aku.

ni bila da balik umah tesis aku kene hadapkan. xleh tinggal2. mampos la aku kalu aku terus pk hal skola kalu kat umah sambil tesis d abai2kan..allahu akbar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan