Khamis, 31 Mei 2012

REVIEW KAWAN2 SEKULIAH

rasa sedeh la pulak. minggu ni adalah kuliah2 terakhir aku ikuti. bukan untuk sem ni, tp untuk tempoh pengajian aku selama 2 tahun. rasa sebak tetibe menganggu jiwa. rasa berat je nk berpisah dengan kawan2. kalu nk tinggalkan ukm tu x de la sangat, bila2 masa pon aku dtg lagi pasal tesis pon x setel2 lagi. tp kawan2 ni susah dicari ganti. x kire la dari batch mana pon aku sangt2 gembira berkenalan n bkawan dengan mereka. kuliah2 yg aku hadiri pula banyak memberi pendedahan kat aku dengan situasi pengurusan sekolah. mmg hal2 kurikulum x de sentuh pon sbb da cos aku pon pentadbiran pendidikan. tp itu semua memberi pengetahuan pada aku yg slama ni aku x tahu. mungkin akan dtg dalam tempoh perkhidmatan aku akan tahu, tp skrg aku da tahu so apa yg boleh aku amalkan, aku cuba. 

dalam banyak2 kawan, mcm2 jenis kawan aku kenal dan jumpa. ada yg setakat kenal sekali dua dalam kuliah, ada yg stakat satu sem, malah ada yg belarutan samapai bersem2. tp dalam ramai2 kawan2 sebatch kemasukan lah yg erat dr awal sampai akhir. kak hani, kak yati, kak ziana, kak suzlina, kak azlina dan kak haslinda. n yg close spanjang pgajian ni adalah wafi. x lupa juga untuk kak huda, even die da stop pindah tmpat lain pon masih kami hubung berhubungi. kawan2 len mcm encik asman, kak wan dan seangkatan dgnnya kejap ada kejap x de, bgantung kpd kelas2 yg kami ikuti. diorg lain bacth..bath bawah aku je. ada juga aku kenal skejap untuk sem tu spt kak nita n gang2 kak intan. smentara beberapa rakan lain bacth tp terasa lama da kenal walhal baru je kenal mcm kak arina n kak fiza. entah apa sbbnya x tau tp aku x rasa ada beza antara kami kecuali jantina la..haha..cg ng plak spesel kes gak. die slalu cakap aku budak baik. ramah n mesra. time die jumpa aku mest die happy giler, mcm da lama kenal. beberapa rakan lain yg aku rasanya da lupa namanya banyak yg aku kenal n bkenalan hanya takat dalam kuliah, luar kuliah langsung x jumpa da gara2 kami x sekos mcm aisyah kp2 dll. 

dan dalam ramai2 kawan gak aku akui ramai antara mereka yg hebat2. aku ni skadar guru biasa, novis lak tu, tp ramai gak dr mereka yg berjwatan tggi d kpm, jpn, ppd hatta jd pentadbir dsekolah masing2. so pengalaman dr mereka sedkit sbnayk aku ambil gak la..slalu aku compare dgn skola aku..hehe...n dgn adanya mereka2 ni kadang2 aku cube nk amik pluang kenal rapat dgn mereka n intai pluang kot2 ada peluang untuk aku terjun spt mereka keluar skola..haha..ceh, berangan.

apapun, aku harap persahabatan kami ni erat la sampai bebila. mmg boleh jd akan ada ramai dr meeka hubungan akan terputus langsung tp segelntir yg ada esp yg sebacth aku, akan aku jaga hubungan betul2. tp aku risau aku yg syok sendiri walhal diorg x rasa apa2 pon.

dan apa yg aku rasa ni normal sbanarnya, bukan x penah rasa, sejak zaman skola d samttar, samtssas, fpi, kajai dan ipis, aku da rasa. so skrg ni patut aku relax je. tp dalm hati jauh aku rasa sedey. entah la. x pe la..fesbook kan ada..sure2 leh meneruskan persahabatan. insyaALLAH.

dan yang pasti aku doakan agar kami semua beroleh kejayaan dan dapat habiskan pgajian spt yg dijadualkan. untuk aku, aku harap tesis aku dapat la dihantar sebelum 30 jun. aku harap sgt dipermudahkan sgala urusan ni..pliz la Ya Allah, aku nk grad oktober ini. InsyaAllah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan