Selasa, 27 Mac 2012

Aku Macam Nazir Pantau Sekolah :P

minggu ni secara peribadi x la berapa sibuk dgn hal skola..tp untuk study, mmg bz gak la..cume x rasa nk bizi sgt sbb penat da nk buat2 bz atau tunjuk bz..saje buat2 cool...cumenye mggu ni aku fokus pada pengedaran borang soalsldik kat guru2 daerah sepang... setelah mendapat senarai nama skola n jumlah guru dari kpm maka aku tick la mana2 skola yg aku nk p n dapatkan maklumat. kat kpala ni mmg sedia ada skola2 yg nk p cume tggal nk p ke x..antara skola2 yg aku highlightkan adalah:

skts
skkw
skd
skklia
skbbst
skjh
smkbbst
sambbst
sjktbbst
dan beberapa skola lain.

semuanya aku nk dapatkan 360 orang responden..banyak tu..boleh ke ni aku nk dapatkannnya?

daripada list tu, aku da p skkw semalam..kebetulan dah kenal secara maya dgn puan gb, cikgu ruhaida, so tanpa rasa segan sgt aku p la jumpa die, nampak die bg kejesama, siap deal kan dgn cikgu kaunseling die...so dapatla 60 set borang diedar.

kemudian aku ke sk dengkil trus...ha, yg ni snang skit coz gb die puan wan norfadriah mmber clasmate aku dalam kuliah...kire da kenal mesra la..cume dalam pada tu aku kene beringat yg skarg ni aku berurusan formal dgn die..jumpa d opis die..so harusla aku cakap beradap sopan skit...bimbang die x selesa lak. n dgn kerjasamanya aku dapat la edat 50 set kat die..

n tadi lak aku p sk jenderam hilir...pon mudah, sbb gb die ustaz azami bekas rakan sejawat kat skola aku...so die pon ok je nk tolong, so dapatla aku edar 25 set soalan...dgn die ni x la rasa segan sgt..slain die guru laki, die juga mmg kawan baik la lbh kurang...harap die leh bantu seadanya..

n kat skola td ada la aku edarkan 20 set melalui kak iriani yg volunteer nk bg suamiknya cikgu ishak edar kat sk methodis...nk kata segan x tau la..sbb aku x direct jumpa cikgu ishak tu yg slaku gb..harap2 die dapat bantu even sdikit set yg aku bg..

n melalui kak habshah jugak aku minta sgt die tolong bg kat suaminya yg mengajar kelas pendidikan khas kat smk putra perdana..entah boleh ke x tak tahulah..aku x penah kenal dgn suaminya ni..harap2 10 set yg aku bg dapat dipulang kan smula..

satu pkara kelakar x on d spot td..masa nk balik aku ternampak la kumpulan guru luar dtg ke sini untuk meeting muzik..tgok x mula lagi, apalagi, aku pon trus edar soalslidk..hihi..mmg bekerut la muka diorg...ada yg xmau jawab aku bg ala2 paksa..hehe..dapatla lebih krang 10 set edaran..

n sebelum ini aku juga telah edarkan kepada guru2 sekola aku sjak mggu lepas..mmg ada guru2 yg rasa berat nk abut..maklumla..ni bekaitan dgn masa...aku paham, cikgu2 ni bukannya ada masa nk layan bende2 ni..mcm aku jugak..xde masa..tp aku ala2 merayu juga mnta tolong..pliz..hihi..last2 dapatla 50 set..

so da berapa da tu? 60+50+25+20+10+10+50=225
so 360-225=135...

ish, mana nk cekau lagi..? tu pon belum tentu edaran yg aku da bg dapat diserahkan smula dgn jumlah yg sama..kata org mmg ada yg x lengkap lagi, dan mgkin juga ada yg x serah smula..aiseymen..jgn la cam tu..pliz la..

so esok aku nk ke sk bbst, smkbbst n skklia..boleh kot..40+40+40=120
ishk..x cukup lg ni...ha..kak arina td kata leh tolong untuk smk n sk cyberjaya =40..
so dapat la kot 160...pliz...

kesimpulannya mggu ni kire mcm nazir la aku..p dr skola ke skola..hehe.... skurg2nya dapat tgok skola org camana..best ke x...haha

apapun2 ya Allah..moga dipermudahkan la urusan...amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan